10. joulukuuta 2010

Korujoulukalenteri - Luukku 10

Vuoden vaihteessa 2008-2009 innostuin kieputtelusta. Nämä korvikset taisivat olla ihan ensimmäiset kieputtelukokeilut. Olen suoraansanottuna aika ihmeissäni, että onnistuivat näinkin hyvin. :O Käytin vieläpä ihan oikeaa hopealankaa, joten sinänsä onni että onnistuivat. :D

Hopean seurassa swaroja ja pikkuisia mustia spinellihelmiä, jotka muuten on tilattu edesmenneestä Luxoniasta. Terveisiä vaan A:lle, kanssasi oli aina ilo asioida ja lähettämäsi paketit oli aina ihanasti koristeltu!






















Harmi, ettei kieputtelu oikein ole minun juttuni. Pakko vielä näyttää eräs epäonnistunut kokeiluyritys kapussilla. Tappelin tämän kanssa varmaan tunnin jonkun youtube video-ohjeen opastuksella. Enää en taida edes yrittää. Onneksi käytin tähän sentään hopeoitua lankaa. :D

3 kommenttia:

Vikki kirjoitti...

Tämä kapussikokeiluhan on tosi sympaattinen. Kivi tai lasi on tosi kaunis väriltään ja tykkään vaan noista kieputuksista vaikka olen nähnyt toki toisenkinlaisia. Tämä on vaan niin sympaattinen!

Rusina kirjoitti...

Olen tätä laatua yrittänyt myöskin opetella molemmilla tavoilla, mutta jotenkin en vain saa aikaiseksi mitään kaunista. Etenkin tuo reijättömän kiven kietominen koruksi on ollut ylitsepääsemättömän vaikeaa. Se vähän stressaa, että yksi ihminen odottaa ja kyselee, että koska opetan häntä tekemään omista kivistä koruja. Joopa joo ... ehkä pitäisi mennä täsmäkurssille?

Mutta olen samaa mieltä Vikkin kanssa, että sininen riipus on kaunis kiehkuroineen. Ainahan se on niin, että itse näkee kaikkein kriittisimmin omien käsitöidensä pahimmat virheet ja mokat.

Gesi kirjoitti...

Vikki: No kiitos, onhan se kaikessa epätäydellisyydessään ehkä pienesti symppiskin. :) Ehkä katson tätä nyt eri tavalla, mutta olin silloin kuitenkin aika ylpeä että sain ylipäätään lasikapussin pysymään paikallaan tuossa kehikossa. :)

Rusina: jos jossain järjestetään täsmäkursseja juuri tällaisten kapussiriipusten tekemiseen, voisin minäkin mennä. Olen myös joskus yrittänyt kehitellä kehikkoa myös eri muotoisten raakakivien ympärille, mutta ei tunnu onnistuvan millään. Harmi sinänsä, koska minulla olisi kovin kauniita reiättömiä kiviä varastossa, jotka tahtoisivat koruksi. :(